MENU

Welkom!

11/03/2016 • Met deze nieuwe online versie, werd het magazine DiverCity  in een...

Waarom bouwen in Warschau?

18/05/2018 • Met 500 km2 voor een geschatte 2 miljoen inwoners is de Poolse hoofdstad in trek bij beleggers...

Een houten wolkenkrabber van 350 meter hoog in Tokio

09/05/2018 • Tot welke hoogte zou hout kunnen concurreren met beton? De Japanse groep...

Cowboy: de fiets die je idee van een fiets zal veranderen

09/05/2018 • De nieuwe Belgische start-up Cowboy, deels gebouwd op de as van Take Eat Easy,...

Robotplanten in plaats van stadsmeubilair

08/05/2018 • Kan je bank binnenkort ook zelf groeien? Dat is alvast het gekke...

Hoe Hong Kong de huizencrisis aanpakt

08/05/2018 • In Hong Kong is bijna geen beschikbare grond en ook betaalbare...

Is de stad van morgen ondergronds?

20/04/2018 • Nadat stedenbouwkundigen de hemel hebben overwonnen, richten ze nu...

Kinderen in de stad: de indicator van een stad voor iedereen?

19/04/2018 • Vandaag woont 70 tot 80% van de Europese kinderen in een stad, maar...

Zijn kabelbanen de metro’s van morgen?

01/04/2018 • De kabelbaan maakt een onverwachte comeback. Traditioneel vind je ze...

Smart Cities aan opmars bezig in Wallonië

31/03/2018 • Waalse gemeenten kiezen resoluut het pad van de Smart Cities. Dat...

Binnenkort gratis openbaar vervoer in Duitsland?

30/03/2018 • Terwijl de Duitse rechtbank de weg bereidt om oude dieselvoertuigen in de stad te verbieden,...

Google bouwt een horizontale wolkenkrabber in Londen

28/03/2018 • Ondanks enkele bekommernissen over de Brexit koos Google Londen voor zijn...